Zeehondjes      Welpen      Scheepsmakkers      Verkenners      Loodsen      Stam      Vriendenkring      Schipperskring
Verkenners
De verkenners of "zeegivers" is een tak die zich hoofdzakelijk met nautische vaardigheden bezighoudt. De jongens en meisjes van 14 tot 17 jaar krijgen er de basiskennis van het zeilen, zowel theorie als praktijk. Met onze Lelievletten: Sanmar, Bartsoen en Piet-Hein komt niet enkel�zeilen aan bod, ook wordt er geroeid en leert men er motorvaren.
In de winter worden de vletten uit het water gehaald om de nodige reparaties en onderhoud te voltooien. Dit alles wordt door de verkenners zelf gedaan, met de nodige hulp van de leiding natuurlijk.
Het is niet zo dat er de ganse winter gewerkt wordt, er is ook nog tijd voor de nodige ontspanning... dit houdt dan in: eens gaan zwemmen, bowlen, de theorie eens onder de loep nemen (T.N.V.), verschillende weekendjes dat we op stap zijn ( ons met andere (zee)scouts meten), en nog veel meer...
Als de dagen aan het langen zijn en het warmer wordt, begint het te kriebelen. Op de Gavers gaan we dan zeilen, roeien, en eens tonen wat we al in theorie gezien hebben. Dit allemaal om ons voor te bereiden op het hoogtepunt van het scoutsjaar: het kamp.
We gaan op kamp met de drie vletten en met de Nikie. Dan wordt de proef op de som gesteld want dan zijn de kwartieren verantwoordelijk voor hun vlet en toebehoren. We trekken twee weken rond in Zeeland en doen dorpjes aan zoals Zerikzee, Yerseke en Veere.

27/04: Boten in het water leggen
28/04: Opening vaarseizoen

Opdienen quiz
werkvergadering08